Samstag, 1. April 2017

Have a magical day

Für meine heutige Karte habe ich wieder einmal die süßen Lawn-Fawn-Elfen aus dem Regal geholt.
For today's card I dusted off the sweet Lawn Fawn faires again.


Inspiriert von dieser süßen Karte von Kristina Werner habe ich eine One-Layer-Ink-Blending-Karte gemacht. Den Ballon habe ich aus Masking Papier ausgestanzt und anschließend mit Distress Inks gewischt, wie Kristina es in ihrem Video macht. Danach habe ich die Elfen mit Copics koloriert. Zuletzt habe ich auch die Elfen noch einmal maskiert, um die Wolken im Hintergrund zu wischen. Wie ich meine Wokenhintergründe mache, zeige ich in diesem Kurzvideo auf Instagram.
Inspired by this sweet card by Kristina Werner I created a one-layer-ink-blending card. I die-cut the balloon from masking paper and then sponged it with Distress Inks as Kristina demonstrated in her video. After that I colored the fairies with Copics. To finish off my card I masked off the fairies and sponged the clouds in the back. I'm sharing my technique for sponging cloud backgrounds in this Instagram video.



Challenges:
Lawn Fawnatics: #1 - Happy Birthday














Seize the Birthday: Anything Goes 












Stempel | stamps: Lawn Fawn "Fairy Friends"
Stempelkissen | inks: My Favorite Things Hybrid Ink "Steel Blue", Versamark
Farben | colors: Copics, Distress Ink
Papier | cardstock: Mondi "Color Copy"
Stanzen | dies: Lawn Fawn "Puffy Cloud Borders", Rayher "Nested Balloons"
Sonstiges | other: Wow "Super fine silver" Embossingpulver | embossing powder

Kommentare:

  1. This card is absolutely amazing!!!! LOVE every single detail!!

    AntwortenLöschen
  2. Oh Sonja I love this! Those little pixies are so cute holding on to the big balloon, and your cloudy background is perfect. Thanks so much for sharing with us at Seize the Birthday!

    AntwortenLöschen
  3. Gorgeous card, Sonja! I love this brilliant design, it's perfect! Thank you for joining us for our first Lawn Fawnatics challenge!

    AntwortenLöschen
  4. Die viele "masking"-Arbeits haben sich gelohnt!!! Super süß! Vielen Dank fürs Mitmachen bei Seize the Birthday!

    AntwortenLöschen

Vielen lieben Dank für deinen Kommentar. Liebe Worte versüßen mir immer den Tag.
Thank you for leaving me some love. Kind words always sweeten my day.